travel

ساخت وبلاگ

عید نوروز در گرجستان بسیار لذت‌بخش است. در تعداد انگشت شماری از کشورهای دنیا، جشن سال نو به اندازه گرجستان باشکوه برگزار می‌شود، به طوری که مردم، برنامه‌های خاصی برای اولین روزهای سال جدید خورشیدی دارند.

 

 

 

با توجه به نزدیک بودن گرجستان به ایران و عدم نیاز به تهیه ویزا به منظور سفر به آن برای ایرانیان، این کشور یکی از اصلی‌ترین مقصدها برای مردمان کشورمان به منظور سفر کردن است و تور گرجستان محبوبیت بالایی دارد. اگرچه برای مردم همه نقاط دنیا به جز ایران، کریسمس بزرگترین جشن سال است، اما عید نوروز در گرجستان هم باشکوه برگزار شده و مردم گرجستان جشن‌های اصلی‌شان را در نخستین روزهای سال نوی خورشیدی به مناسبت فرا رسیدن بهار، برگزار می‌کنند.

 

برنامه‌ها و جشن‌های عید نوروز در گرجستان

اولین تور باکو روز سال خورشیدی، نزد مردم گرجستان با عنوان روز شانس شناخته می‌شود و مردم عقیده دارند در این روز، نحوه سپری شدن بقیه روزهای سال برای هر فرد مشخص خواهد شد.

 

عید نوروز در گرجستان

 

بر اساس گفته‌های یک باستان و قوم شناس باتجربه، ماهیت آداب و رسوم جشن‌های سال جدید میلادی و در واقع نحوه جشن گرفتن عید نوروز در گرجستان با تنوع سنت‌های مناطق مختلف این کشور در ارتباط است.

 

مطلب پیشنهادی: عید نوروز در ترکیه و برنامه‌های نوروزی استانبول

 

جالب است بدانید حتی نام عید نوروز در گرجستان نیز منطقه به منطقه متفاوت است. به عنوان نمونه در غرب کشور، سال نو کالاندا خوانده می‌شود، در حالی که در قسمت‌های کوهستانی کشور از آن با عنوان زومخا یاد می‌کنند. با وجود فرا رسیدن بهار در سال نوی خورشیدی، در قسمت‌هایی از کشور درخت کریسمس گذاشته می‌شود. اگر عید نوروز  تور استانبول در گرجستان باشید، به هیچ عنوان احساس غربت نخواهید کرد، چرا که مراسم‌های متنوع و باشکوهی در جای جای شهرهای آن برگزار شده و برگزاری جشنی سراسری در کل شهر احساس خواهد شد، چرا که شهر حال و هوایی متفاوت نسبت به زمان‌های عادی دارد. تور وان

 

عید نوروز در گرجستان

 

درخت کریسمسی که به مناسبت فرا رسیدن سال نوی خورشیدی تزیین شده و از قرن‌ها پیش، سنتی جدانشدنی از برنامه‌های عید نوروز در گرجستان است، با نام چیچیلاکی شناخته می‌شود.

 

بعد از فرا رسیدن سال جدید، بزرگترین فرد خانواده، چیچیلاکی و سینی‌ای پر از میوه و شیرینی‌های گرجی را همراه خود می‌آورد. از این نوع برنامه‌های سنتی بین خانواده‌های گرجی بسیار متداول است، اما مردم امروزی و مخصوصا توریست‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند شب نوروز را تا صبح در خیابان‌ها سپری کرده و از مغازه‌ها دیدن کنند یا از نزدیک، جشن‌های خیابانی را نظاره‌گر باشند.تور زمینی باکو

 

روی هم رفته، گرجستان یکی از معدود کشورهایی است که با راه رفتن در شهرهای آن حین فرا رسیدن نوروز، به خوبی تفاوت این دوره زمانی با دیگر روزها را احساس خواهید کرد، در حالی که تقریبا در همه نقاط دنیا جز ایران، ایام فرا رسیدن بهار با دیگر روزهای سال هیچ تفاوتی ندارد.

https://bisungasht.com/mag/nowruz-eyd-in-georgia/

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت: 15:36

قیمت غذا در دبی یکی از نکات مهمی است که قبل از سفر باید در نظر داشته باشید. اما آیا لزوما برای غذا خوردن در رستوران های شهر دبی باید هزینه‌ های گزافی پرداخت کنید؟

 

تور استانبول

تور باکو 

تور زمینی باکو

 

تور وان

 

در یکی از مطالب قبلی به بررسی بهترین رستوران های دبی پرداختیم. دبی امروز در زمره توریستی‌ترین شهرهای دنیا قرار داشته و البته یک شهر لوکس و گران محسوب می‌شود. به همین دلیل ممکن است پیش از خرید تور دبی به فکر محاسبه قیمت غذا در دبی و داشتن برآوردی کلی از هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک باشید. در صورتی که در یک هتل پنج ستاره آل-اینکلوسیو اقامت پیدا کنید، هزینه خورد و خوراک در رستوران سلف سرویس هتل، با هزینه‌ای که برای تور خود پرداخت کرده‌اید محاسبه شده است. در غیر این صورت باید بودجه جداگانه‌ای به این منظور اختصاص بدهید.

 

با توجه به این که دبی در زمره پررفت و آمدترین شهرهای توریستی دنیا قرار دارد، رستوران‌های بین المللی متعددی در آن شعبه ایجاد کرده‌اند. در صنعت غذا، شهر دبی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با ورود به مجتمع‌های تجاری آن رستوران‌های عادی یا تخصصی متعددی را خواهید دید که هر کدام در زمینه پخت غذاهای مربوط به یک کشور یا فرهنگ خاص تخصص دارد. اگر خودتان، از روی عمد و تصمیم، به داشتن سفری لاکچری و پرهزینه قصد نکنید، هزینه غذا در دبی برایتان زیاد نبوده و برای رفتن به رستوران لزوما صدها هزار تومان پرداخت نخواهید کرد!

 

رستوران Reem Al Bawadi

 

نکته حائز اهمیت اینجاست که همواره می‌توانید در هاستل‌ها یا هتل‌هایی که آشپزخانه‌ای اشتراکی دارند اقامت پیدا کنید. در صورت رزرو یک سوئیت در یک هتل، یک آشپزخانه اختصاصی در محل اقامت خود خواهید داشت. به این ترتیب به وسیله خرید مواد اولیه و پخت و پز برای ناهار و شام، به شدت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و دیگر نگران قیمت غذا در دبی نخواهید بود. البته برای تنوع و تکمیل تجربه سفر، بد نیست چند مرتبه‌ای به رستوران‌های سطح شهر نیز سر بزنید.

 

کاهش قیمت غذا در دبی با فست فود!

در صورتی که می‌خواهید هزینه را به حداقل میزان ممکن برسانید، متاسفانه باید کمی از استانداردها کاسته و کمی ناسالم عمل کنید! دلیل محبوبیت فست فودها فقط خوشمزه بودن آن‌ها نیست، بلکه با در نظر گرفتن قیمت غذا در دبی ایده‌ای اقتصادی برای سیر کردن خود محسوب می‌شوند! فست فودها همچنین سریع آماده می‌شوند.

 

یکی از محبوب‌ترین فست فودهای شهر دبی Antar Cafeteria به شمار می‌رود. خوشمزه و در عین حال مناسب بودن قیمت غذاها، اصلی‌ترین دلیل استقبال بی‌نظیر توریست‌ها از غذاهای این فست فود محسوب می‌شود. برگرهای Antar Cafeteria به قیمت حدود 13 درهم به فروش می‌رسند. با در نظر گرفتن قیمت درهم در روز انتشار مطلب (چهاردهم بهمن 1398)، برای یک برگر باید حدود 50 هزار تومان پرداخت کنید. البته در فست فودهای متفرقه سطح شهر نیز می‌توانید برای خوردن چیزی پیدا کنید، اما باید بین بد و بدتر، گزینه بهتر را انتخاب کنید! به عبارتی فست فود نیز باید استاندارد و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت طبخ شده باشد. این موضوع در غذاهای Antar Cafeteria تضمین شده است.

 

از طرفی مجبور به انتخاب برگر نیستید. به وسیله خرید حسن ماتار تا پنجاه درصد هزینه‌هایتان در مقایسه با برگر کاهش پیدا کرده و به 6 درهم (حدود 25 هزار تومان) می‌رسد. گفتنی است حسن ماتار، یک ساندویچ متشکل از جوجه اسپایسی و سیب‌زمینی سرخ کرده محسوب می‌شود.

 

برای افرادی که با خوردن فست فود مشکلی نداشته و می‌خواهند قیمت غذا را در دبی متوسط (و نه کف) نگه دارند، بهترین گزینه مک دونالد محسوب می‌شود! در تصویر زیر می‌توانید قیمت غذاهای مختلف شعب مک دونالد در سرتاسر شهر دبی را مشاهده کنید. کف قیمت یک برگر از 15 درهم (55 هزار تومان) آغاز می‌شود.

 

قیمت غذا در دبی

 

رستوران‌های متوسط ولی باکیفیت

در مقوله تغذیه، هرگز نباید کیفیت را فدا کرد و این موضوع در اولویت قرار دارد. غذاهای ناسالم، مادر همه بیماری‌ها هستند، چرا که بدن شما را آن طور که باید قوی و سالم نگه نمی‌دارند! در دو رستوران ریم البوادی (Reem Al Bawadi)، شکسپیر و کو (Shakespeare and Co) غذاهای باکیفیت و در عین حال نیمه اقتصادی متعددی ارائه می‌شوند.

 

رستوران Reem Al Bawadi

 

ریم البوادی را باید یک رستوران زنجیره‌ای دانست که در قسمت‌هایی از شهر مثل جمیرا، دبی مارینا و مرکز شهر دارای شعبه است. متوسط قیمت غذا در اینجا 25 درهم (92 هزار تومان) است. مزیت رفتن به شکسپیر و کو داشتن فضایی بهتر محسوب می‌شود، به طوری که بعد از تمام کردن غذا، پاهایتان به منظور ترک محل شل خواهد شد! البته کیفیت غذاها و در نتیجه قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. به عنوان نمونه برای خوردن یک اسپرینگ رول باید 36 درهم (130 هزار تومان) پرداخت کنید. همانند ریم البوادی، شکسپیر و کو نیز دارای شعب متعددی در سطح شهر دبی است.

 

ورود به رستوران‌های گران قیمت دبی

از نظر رستوران‌های لوکس، دبی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در صورتی که بخواهید قیمت غذا در دبی را افزایش بدهید، هیچ محدودیتی وجود نداشته و همیشه رستوران گرانتر از مکانی که قبلا رفته‌اید،‌ پیدا خواهد شد! به عنوان نمونه‌ای محبوب باید به Bagatelle اشاره کنیم که یک رستوران نیمه فرانسوی محسوب می‌شود. غذاهای بسیار گران قیمتی در اینجا سرو می‌شوند. بهترین مثال، خوراک خاویار است که برابر 550 درهم (2 میلیون تومان) هزینه روی دستتان خواهد گذاشت! خاویار تنها غذای گران قیمت آن‌ها نیست. ارزان‌‌ترین و گران‌ترین غذاها در منوی Bagatelle بین 445 درهم الی 700 درهم (1 میلیون و 600 هزار تومان الی 2 میلیون و 600 هزار تومان) قرار می‌گیرند.

 

رستوران Bagatelle

 

همانطور که گفتیم بهترین روش برای کاهش هزینه و قیمت غذا در دبی دست به کار شدن برای پخت و پز است. اکنون می‌دانید در صورتی که برای رزرو سوئیتی دارای آشپزخانه،‌ در مقایسه با یک اتاق عادی، هزینه بیشتری پرداخت کنید، در عمل در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده‌اید! البته پیشنهاد می‌کنیم به طور کامل قید رستوران‌گردی را نزده و در بدترین حالت ممکن، برای یک مرتبه هم که شده، غذایی در یک رستوران یا فست فود معروف شهر میل کنید.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 25 اسفند 1398 ساعت: 13:00

خرید در باکو

خرید در باکو تجربه‌ای لذت بخش است. با توجه به توریستی بودن این شهر مجتمع ‌های تجاری و مراکز خرید باکو پررونق بوده و شعبه‌های معروف‌ترین برندهای دنیا را در آن‌ها پیدا خواهید کرد. مراکز خرید باکو در برخی قسمت‌های شهر متعدد‌تر هستند.

تور استانبول

تور باکو

تور زمینی باکو

باکو را به عنوان توریستی‌ترین شهر منطقه قفقاز می‌شناسند. این شهر مخصوصا برای توریست‌های ایرانی جذابیت خاصی دارد، چرا که کشور آذربایجان در حومه دریای خزر و در مجاورت کشورمان ایران قرار داشته و دریافت روادید (ویزا) برای سفر به آن برای گردشگران ایرانی ساده و کم هزینه است. هزینه سفر به باکو در صورت خرید تور زمینی باکو از بیسان گشت به مراتب کمتر خواهد شد. به وسیله سفر زمینی علاوه بر داشتن سفری اقتصادی، تجربه‌ای دل چسب از یک سفر ماجراجویانه و متفاوت برای همیشه در ذهنتان نقش خواهد بست. برای دست پیدا کردن به دیدی درباره میزان کاهش هزینه به وسیله خرید تور زمینی باکو باید بدانید اگر به عنوان نمونه، هزینه سفر 3 روزه به شهر به وسیله هواپیما چیزی حدود 3 میلیون تومان باشد، هزینه سفر 5 روزه به وسیله خودروی سواری به حدود 2 میلیون تومان خواهد رسید! به عبارتی با وجود پرداخت هزینه کمتر، اقامت بسیار بیشتری خواهید داشت. با صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری خواهید توانست پول بیشتری برای گشت و گذار در مراکز خرید باکو کنار بگذارید!

 

تور گرجستان

تور دبی

مجتمع های تجاری و مراکز خرید در باکو

خیابان نظامی باکو را می‌توان به نوعی، از نظر تعدد فروشگاه‌ها و شعبه‌های برندهای بین المللی مختلف که کنار یکدیگر ردیف شده‌اند، شبیه به خیابان استقلال استانبول دانست! نظامی یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های باکو تلقی شده و امروز مملو از مجتمع های تجاری، مراکز خرید و فروشگاه‌ های لوکس است. جالب است بدانید علاوه بر فروشگاه های متعدد، تعداد زیادی بانک و سفارتخانه‌های کشورهایی همچون آلمان و هلند نیز در همین خیابان واقع شده‌اند. اگر به خرید کالاهای دارای برند علاقه دارید، برای خرید در باکو یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید به آن مراجعه کنید خیابان نظامی است.

با وجود ساخت تعداد زیادی مجتمع تجاری در پایتخت آذربایجان از چند دهه قبل به واسطه افزایش چشم‌گیر میزان توریست‌ها در این شهر، مرکز خرید ساداراک  یکی از بزرگترین‌ها، محبوب‌ترین‌ها و شناحته شده‌ترین‌ها است. این موضوع سبب شده بسیاری از برندهایی که تنها به ایجاد یک شعبه در شهر باکو بسنده کرده‌اند، آن را در مرکز خرید ساداراک قرار بدهند. نکته جالب اینجاست که محبوب بودن این مرکز خرید در باکو نه تنها سبب افزایش قیمت محصولات فروشگاه‌ های آن نشده، بلکه کاهش قیمت‌ها را نیز در پی داشته است. از سادارک می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز توزیع محصولات به صورت عمده فروشی در سرتاسر آذربایجان یاد کرد، به همین دلیل فروشگاه‌ها و عرضه‌کنندگان زیادی از سرتاسر باکو و همچنین کشور، برای تامین مایحتاج خود به آن سر می‌زنند.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 22 اسفند 1398 ساعت: 22:27

پلیس مرز یونان و ترکیه به شدت با مهاجرت درگیر شده‌اند

پلیس مرز یونان و ترکیه در پی هجوم صدها هزار پناهجو به منظور رساندن خود به اروپا از این مرز با آن‌ها درگیر شده‌اند. این درگیری روز به روز شدیدتر می‌شود.

تور گرجستان

تور دبی

تور زمینی استانبول

 تور استانبول

تور باکو

تور زمینی باکو

تور وان

 

 

در یکی از مطالب قبلی گفتیم عبور پناهجویان از مرکز ترکیه به سمت اروپا شدت گرفت. در مطلب دیگر، به تفسیر جنگ ترکیه و سوریه در ادلب پرداخته و دلیل آن ارزیابی کردیم. ترکیه به خاطر عدم دریافت حمایت از سوی اتحادیه اروپا در جنگ با سوریه، تهدید خود را عملی و مرزهایش را به روی ده‌ها هزار پناهجو باز کرد. به همین دلیل اکنون درگیری پلیس مرز یونان و ترکیه با مهاجران شدت گرفته است.

 

بعد از چند روز توقف، تلاش پناهجویان برای رساندن خود به اروپا از طریق مرکز یونان و ترکیه از سر گرفته شد، به همین دلیل نیروی پلیس مرزی یونان به شدت با آن‌ها درگیر شده است. بر اساس گزارشی که خبرگزاری فرانسه تهیه کرده، پناهجویان زیادی در تلاش برای عبور از گذرگاه مرزی پازارکُله به وسیله کنار زدن سیم‌ خاردار و حصارها، با پلیس مرز یونان و ترکیه درگیر شده‌اند. ماموران مرزی حتی به شکلیک گلوله‌های واقعی رو آورده‌اند، به طوری که پای یکی از مهاجران در اثر اصابت گلوله خونریزی دارد.

 

در پی جلوگیری از عبور پناهجویان از مرز ترکیه و یونان توسط پلیس یونان، آن‌ها به پرتاب سنگ به سوی نیروهای نظامی رو آوردند. پلیس نیز در پاسخ از گاز اشک‌آور استفاده کرد. ترکیه مدعی به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن پنج تن دیگر توسط پلیس کشور همسایه‌اش شده است، اما یونان این ادعا را رد می‌کند.

 

چند منبع خبری از ورود تعدادی آمبولانس از طرف ترکیه خبر می‌دهند. در یک ویدیویی که دولت یونان اخیرا در اختیار رسانه‌های این کشور قرار داده است، شاهد پرتاب گاز اشک‌آور به سمت پلیس مرزی یونان توسط یک افسر ترکیه‌ای هستیم.

 

درگیری‌های پلیس مرز یونان و ترکیه و پناهجویان شدید است

ویدیوهای زیادی درباره درگیری‌های بین پلیس مرزی و پناهجویان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این ویدیوها پلیس مرز یونان و ترکیه همراه با سپر دیده شده و دود زیادی قابل مشاهده است. این دود زیاد صرفا به خاطر پرتاب گاز اشک‌آور نبوده و نشان‌دهنده آتش‌سوزی بزرگ در صحنه درگیری است. صدای فریاد به دفعات شنیده می‌شود.

 

روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه، ترکیه اعلام کرد دیگر به توافق‌نامه‌ای که با اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به این قاره بسته است پایبند نخواهد ماند. به همین دلیل دیگر برای جلوگیری از عبور بی‌شمار پناهجو شامل تعداد زیادی آواره سوری تلاشی نکرد و مرزها به روی آن‌ها گشوده شد. گفتنی است بر اساس توافق میان اروپا و ترکیه، این کشور همسایه ایراد میلیاردها یورو پول از اتحادیه اروپا دریافت کرد. اکنون اتحادیه اروپا ترکیه را نقض‌کننده این توافق‌نامه خطاب می‌کند.

 

ویدیوهای منتشر شده توسط شبکه «سی‌ان‌ان ترک» به وجود تعداد قابل توجهی پناهجوی ایرانی و پاکستانی دلالت دارند. آن‌ها سوار بر قایق شده و در تلاش برای رساندن خود به یونان هستند. رئیس جمهور ترکیه روز گذشته اعلام کرد تنها راه بازگشت به توافق، حمایت از این کشور بر سر قضیه ادلب است. به عبارتی کشورهای اروپایی باید در جنگ این کشور علیه سوریه، از ترکیه پشتیبانی کنند تا جلوی سرازیر شدن بی‌شمار پناهجو به قاره اروپا گرفته شود. وگرنه مرزها همچنان باز خواهند ماند.

 

هدف نهایی ترکیه چیست؟

ترکیه در نظر دارد زمین‌هایی که پنج ماه پیش به وسیله عقب راندن کردهای سوری در شمال کشور ترکیه به دست آورد را تبدیل به مکانی برای اسکان پناهندگان سوریه‌ای مقیم این کشور کند، اما از این طرح حمایت بین المللی بسیار ضعیفی شد. کشور همسایه ایران در حال حاضر پذیرای 3.7 میلیون پناهجوی سوریه‌ای است، اما طی هفته‌های اخیر وضعیت بدتر شده است.

 

با توجه به پیشروی‌های ارتش سوریه در ادلب، آخرین پناهگاه شورشیان، نزدیک به 900 هزار نفر از اهالی این منطقه به مرزهای ترکیه گریخته‌اند. در این میزان صدها نفر نیز جانشان را از دست دادند. اکنون که ترکیه درها را به روز پناهجویان باز کرده، همه آن‌ها در حال سرازیر شدن به سمت یونان و سپس از آن جا دیگر کشورهای اروپایی هستند.

 

نیروی دریایی ارتش یونان، چندی پیش با هدف سکونت دادن صدها مهاجری که خود را از ترکیه به جزیره لسبوس رسانده بودند، یک کشتی فرستاد. وضعیت در لسبوس پیش از این وخیم بود و اکنون بدتر شده است. این جزیره، میزان نزدیک به 19 هزار پناهجو است، در حالی که اردوگاه ساخته شده در اینجا، در عمل برای 3 هزار نفر گنجایش دارد. ساکنان لسبوس به شدت به وضعیت اعتراض دارند.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 21 اسفند 1398 ساعت: 12:55

جنگ ترکیه و سوریه در ادلب مدتی است منطقه را بهم ریخته و به تیتر اول برخی رسانه‌های سراسر دنیا تبدیل شده است. اما درگیری بین سوریه و ترکیه در سال 2020 به چه دلیل است؟

 

 

 

به عقیده ابوالفضل خدایی، یک کارشناس سیاسی - اجتماعی مسائل ترکیه، دولت اردوغان رئیس جمهور کنونی ترکیه، استقرار و تثبیت سوریه را برای کشور خود یک تهدید و چالش جدید قلمداد می‌کند. در حالی که تصور می‌کردیم با پاک‌سازی قسمت‌های قابل توجهی از سوریه از تروریست‌های داعش، امنیت و ثبات رفته رفته به این کشور بازمی‌گردد، جنگ ترکیه و سوریه در ادلب شدت گرفت و اکنون سبب بروز ناامنی در این کشور شده است. مردم سوریه‌ای بی‌گناه زیادی در پی این درگیری آواره شده یا جانشان را از دست داده‌اند.

 

نیروهای ارتش سوریه در همکاری با روسیه طی چند هفته اخیر، عملیات‌های نظامی مهمی را به منظور تصرف استان ادلب در شمال غرب این کشور آغاز کرده‌اند. این منطقه آخرین جایی است که در کنترل شورشیان مخالف دولت سوریه که از حمایت ترکیه برخوردار هستند، قرار دارد.

 

از طرفی ترکیه به خاطر پشتیبانی نشدن توسط اروپا در این جنگ، تهدید خود را عملی کرد؛ عبور پناهجویان از مرکز ترکیه به سمت اروپا شدت گرفت و تا روز یازدهم اسفند ماه، طی چند روز کوتاه، آواره‌های زیادی که تا پیش از این پشت مرزهای ترکیه متوقف شده‌ بودند، این کشور را به مقصد اروپا ترک کردند. سر و کله زدن با حدود 100 هزار پناهجو مشکلی بزرگ برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد. با در نظر گرفتن تمرکز کنونی اروپا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این موضوع بیشتر دردسرساز خواهد شد.

 

ترکیه همچنان به حمله به سوریه ادامه داده و این کشور را به ادامه حملات تهدید می‌کند. در آن سو سوریه پی در پی در حال محکوم کردن این اقدامات است. ترکیه با جدیت مدعی شده هیچ کدام یک از دوازده پست دیده‌بانی خود را در ادلب سوریه تخلیه نمی‌کند. سربازان ترک دستور گرفته‌اند هر گونه حملات نظامیان دولت سوریه به این پست‌های نظامی را با جدیت تمام تلافی کنند و با قدرت پاسخ بدهند. دولت اردوغان مدعی است هدف از این درگیری‌ها، تقویت احتمال رسیدن به یک آتش بس در منطقه است، چیزی که برای اولین مرتبه در سال 2018 پیرامونش مذاکره شد. جلوگیری از ورود موجی از آوارگان دلیل دیگر اردوغان برای جنگ ترکیه و سوریه در سال 2020 است.

 

تور استانبول

یکی دیگر از مشکلاتی که جنگ ترکیه و سوریه را داغ‌تر کرده است، دخالت‌های روسیه برای جلوگیری از تندروی‌های ترکیه محسوب می‌شود. از طرفی بسیاری عقیده دارند احتمال درگیری نظامی ترکیه و ایران در ادلب نیز وجود دارد. این اتفاقات، روابط بین کشورهای خاطی را دچار مشکل خواهد کرد.

 

تفسیری بر دلیل جنگ ترکیه و سوریه

ابوالفضل خدایی عقیده دارد سوریه از حدود ده سال پیش، در پی دستیابی به ثبات پیشین و استقرار حاکمیت خود به وسیله بازپس‌گیری مناطق در دست تروریست‌ها است و در این زمینه، طی سال‌های اخیر، موفق عمل کرده است. عملیات‌های نظامی متعدد ارتش سوریه به استقرار حاکمیت در این کشور منجر شد. در نتیجه، رفته رفته گروه‌های شورشی وابسته به ترکیه در یک نقطه متمرکز شدند.

 

جنگ ترکیه و سوریه در ادلب

 

از حدود دو سال پیش، گفتگوهایی درباره عملیات‌های ارتش سوریه به منظور رهاسازی ادلب صورت گرفت و به توافقاتی در نشست سوچی ختم شد. در پی اقدامات کشورهای طرف توافق، روسیه به ترکیه یک سری اعتراض داشت؛ روسیه کشور ترکیه را به عدم ایفای تعهداتش به منظور ساماندهی گروه‌های وابسته و شورشیان متهم کرد. اما چرا قضیه برای ترکیه چالش برانگیز شده و به جنگ ترکیه و سوریه در ادلب منتهی شده است؟

 

1- در صورتی که سوریه ادلب را از شر شورشی‌های تحت حمایت ترکیه آزاد کند، نیروهای نظامی وابسته به ترکیه دیگر مکانی برای استقرار نداشته و به همین دلیل وارد خاک همین کشور خواهند شد. این موضوع، اردوغان را به شدت نگران کرده است.

 

2- از سال 2018 تا امروز، رویه نظامی‌گری در سوریه همواره رو به افزایش بوده است، تا این که طی چند ماه اخیر به اوج خود برسد. ترکیه از چند ماه پیش و از اواخر سال 2019، دست به یک سری عملیات نظامی در شرق و غرب رود فرات زد و در ادامه، صد کیلومتر از خاک سوریه در رأس العین و تل ابیض را به چنگ آورد. در این قسمت‌ها مناطق امنی ایجاد شد، اما هر زمانی که مباحث امنیتی مطرح می‌شود، ترکیه موضوع پ.‌ک.ک را وسط می‌کشد، چون از گسترش فعالیت‌های این گروه کرد در مناطق نام برده وحشت دارد. درست به همین دلیل روسیه و آمریکا با موضوع ایجاد مناطق امن موافق هستند.

 

3- اما موضوع ادلب با دیگر مناطق تفاوت دارد. سوریه بعد از سال‌ها جنگ در پی دستیابی به آرامش و تثبیت خود است. این کشور سعی دارد همه نقاط در اختیار تروریست‌ها را از آن‌ها پس بگیرد. درباره ادلب، ترکیه در پی ایجاد شبه منطقه‌ای دیگر است. پیش از این نیز مناطقی به منظور دیده‌بانی توسط این کشور ایجاد شد، اما اصرار ترکیه بر در اختیار داشتن چنین مواضعی، چالش‌های جدیدی در سیاست خارجی ترکیه در قبال سوریه به وجود می‌آورد. اردوغان ثبات یافتن سوریه را برای خود تهدید می‌پندارد. از طرفی نباید موضوع آورگان سوریه‌ای و بازگشت 1.5 میلیون نفر از آن‌ها به ترکیه را فراموش کرد، اتفاقی که نه تنها ترکیه، بلکه کشورهای اروپایی را نیز به شدت نگران کرده است.

 

اردوغان خطاب به پوتین: از سر راه ترکیه کنار بروید

اردوغان در تماس تلفنی که چند روز پیش با رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، داشت، از وی خواست در استان ادلب مقابل ترکیه قرار نگرفته و از سر راه آن‌ها کنار برود. درخواست اردوغان، اجازه به ترکیه برای برخورد با دولت سوریه به تنهایی و بدون دخالت کشور یا ارتشی دیگری است.

 

در این تماس تلفنی، رئیس جمهور ترکیه از عدم تصمیم برای خارج شدن از سوریه در حال حاضر صحبت کرد. این تماس تلفنی بعد از کشته شدن 33 سرباز ترکیه‌ای در پی حمله هوایی روسیه در استان ادلب صورت گرفت. به عقیده ترکیه، نیروهای سوریه‌ای مورد حمایت روسیه عامل کشته شدن این تعداد سرباز این کشور بوده‌اند. اردوغان بعد از این اتفاق مدعی شد سوریه، بهای جان سربازان ترکیه‌ای را خواهد داد.

 

جنگ ترکیه و سوریه در ادلب

 

درست بعد از همین اتفاق بود که دولت ترکیه به شدت عصبانی شد و تهدید سال‌های اخیرش درباره باز کردن مرزهای خود به سمت اروپا برای ده‌ها هزار پناهجو را عملی کرد. ترکیه تا پیش از این، با درخواست اتحادیه اروپا، از ورود آوارگان سوریه‌ای به کشورهای این اتحادیه جلوگیری می‌کرد، اما بعد از جدی‌تر شدن جنگ ترکیه و سوریه در ادلب در پی کشته شدن تعداد زیادی از سربازانشان اعلام کرد دیگر موج جدید پناهجویان سوریه‌ای را کنترل نخواهد کرد.

 

تقابل نظامی ترکیه و ایران در ادلب محتمل است

با داغ شدن جنگ ترکیه و سوریه در ادلب اکنون شاهد بروز درگیری‌های لفظی نه چندان جدی بین ایران و ترکیه هستیم. اردوغان این روزها به سیم آخر زده و اعلام کرده در صورتی که ارتش سوریه به پیشروی در استان ادلب ادامه بدهد، نیروهای سوریه‌ای را نه تنها در ادلب، بلکه از این پس در سرتاسر سوریه هدف حمله قرار خواهد داد. اردوغان، آسیب دیدن و رسیدن گزند به نیروهای نظامی ترکیه‌ای را خط قرمز خود اعلام کرد و مدعی شد اگر به پایگاه‌های دیده‌بانی این کشور آسیبی وارد شود، ترکیه نه تنها فقط ادلب، بلکه کل سوریه را هدف حمله قرار خواهد داد.

تور استانبول

تور باکو

تور زمینی باکو

تور وان

این صحبت‌ها نشان می‌دهد ممکن است جنگ ترکیه و سوریه در ادلب به جنگی تمام عیار بین دو کشور در سطحی وسیع منجر شود. دو هفته پیش، رئیس جمهور ترکیه به دولت بشار اسد اخطار داد تا ده روز آتی باید به پشت مرزهای عاری از تنش (پشت پایگاه‌های دیده‌بانی ترکیه) عقب‌نشینی کند، اما سوریه به این صحبت‌ها توجهی نکرد و به پیشروی‌هایش ادامه داد. بعد از کشته شدن نزدیک به 16 ترکیه‌ای در این پیشروی‌ها، رسانه‌های ترکیه‌ای از عناوین «حملات تروریستی شبه نظامیان ایرانی حامی بشار اسد» استفاده کردند! این نوع درگیری‌های لفظی به آینده روابط میان ایران و ترکیه آسیب وارد خواهد کرد. از طرفی روسیه به زیر پا گذاشتن توافقنامه سوچی متهم شده است. طبق این توافقنامه، ادلب منطقه عاری از تنش محسوب می‌شود.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت: 12:51

عبور پناهجویان از مرکز ترکیه با سرعت زیادی در حال افزایش است. بر اساس گفته‌های وزیر دولت کنونی ترکیه، تا امروز نزدیک به 100 هزار پناهنده از ادیرنه عبور کرده‌اند .

 

 

 

عبور پناهجویان از مرکز ترکیه به سمت یونان و بلغارستان است. هدف اصلی آن‌ها رسیدن به کشورهای اروپایی دیگر از طریق دو کشور نام برده است. سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در روز یکشنبه یازدهم اسفند ماه اعلام کرد نزدیک به 100 هزار آواره، ترکیه را ترک و به سمت یونان یا بلغارستان حرکت کردند.

 

ترکیه پیشتر اروپا را تهدید کرده بود در صورتی که در قضیه ادلب ترکیه را پشتیبانی نکنند، مرزهای خود را به روز پناهجویانی که تا پیش از این از عبورشان جلوگیری می‌کرد، باز خواهد کرد. یونان و بلغارستان برای جلوگیری از ورود سیل عظیم پناهجویان به کشور خود به زور متوسل شده و در مرزها با خشونت، از پذیرش آن‌ها جلوگیری می‌کنند. افراد زیادی اکنون با تور استانبول خود را به ترکیه می‌رسانند تا بتوانند از این فرصت برای رفتن به اروپا به شکل غیرقانونی استفاده کنند.

تور باکو

تور زمینی باکو

تور وان

در حالی که دنیا اکنون مشغول دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا جدید است، جنگ شدیدی بین ترکیه و سوریه ایجاد شده و افراد بی‌گناه زیادی جانشان را از دست داده‌اند. از طرفی روسیه در مقابل ترکیه قد علم کرده و به این تنش دامن زده است. بسیار درگیری بین ایران و ترکیه را نیز در ادلب محتمل می‌دانند. اما موضوع از چه قرار است؟ در مطلبی دیگر به بررسی مشکل خواهیم پرداخت.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 158 تاريخ : جمعه 16 اسفند 1398 ساعت: 22:10

حال و هوای نوروز در باکو

حال و هوای نوروز در باکو

شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان ‌که در همسایگی شمالی ایران قرار دارد در فاصله کمی از مرز آستارا و همچنین مرز بیله سوار واقع‌ شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیسان گشت، به علت نزدیکی بسیار زیاد باکو با شهرهای مرزی ایران، در باکو نیز سنت‌های مشترک فراوانی با ما ایرانی‌ها وجود دارند. یکی از سنت‌های اصیل آن‌که هم بین ما ایرانی‌ها و هم آذربایجان مشترک است ایام نوروز و جشن‌های ویژه نوروز است؛ و همین باعث شده نوروز در باکو بسیار پرطرفدار باشد.تور گرجستان

 

در واقع یکی از بهترین فرصت‌های سفر در طول سال، ایام نوروز است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران ایرانی از این فرصت تعطیلات نوروز استفاده کرده و برنامه سفر برای خود و خانواده خود می‌چینند؛ اما یکی از دغدغه مسافران این است که کدام مسیر را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کنند چراکه مسیرها برای رفتن به سفر بسیار متنوع و زیاد هستند. شرکت بیسان گشت که در زمینه‌های مختلفی چون باکو مجری مستقیم است همواره به مسافران خود در ایام نوروز تور باکو را پیشنهاد می‌کند که به‌صورت تور زمینی باکو و هوایی و همچنین از تهران و از مرز است.

ناگفته نماند که مسیرهای دیگری چون تور استانبول در ایام عید بسیار پرطرفدار بوده و مسافران نوروزی فراوانی را به سمت خود جذب می‌نماید.

باکو در نوروز:

باکو یکی از مناطق سردسیر و در منطقه قفقاز است که زمستان‌های پربارشی را تجربه می‌کند؛ اما با خروج از فصل زمستان و ورود به بهار از شدت سرما کاسته می‌شود و سفرهای نوروزی لذت‌بخش‌تر خواهد شد. در واقع باکو با توجه به موقعیت قرار گیریش نسبت به دریای خزر یکی از گزینه‌های برتر در سفرهای نوروزی است؛ که در زمان تحویل سال جدید در پارک بولوار باکو که در حاشیه دریای خزر قرار دارد برنامه‌های نوروزی و آتش‌بازی‌های زیبایی اجرا خواهد شد که می‌تواند بسیار شاد و سرگرم‌کننده باشد.

تور وان

آداب‌ورسوم مردمان باکو در نوروز:

جالب است بدانید مردمان مهمان‌نواز و بسیار خونگرم کشور آذربایجان و پایتخت آن یعنی باکو، همانند ما ایرانیان نوروز را یکی از آداب‌ و رسوم قدیمی خود می‌دانند و هرساله با آمدن نوروز آن را جشن می‌گیرند. در واقع آن‌ها نیز همانند ما ایرانی‌ها چهارشنبه‌سوری دارند، خانه‌تکانی می‌کنند، برنامه‌های خیابانی سال نو دارند و خود را برای آمدن نوروز آماده می‌کنند. شاید یکی از علت‌های پرطرفداری سفر به باکو نیز برنامه‌های نوروزی باشد که مردمان باکو همانند ما ایرانی‌ها به آن می‌پردازند. گردشگرانی که نمی‌خواهند برنامه‌های نوروزی را از دست دهند تور باکو می‌تواند بهترین گزینه برای آن‌ها باشد.

بهترین مکان‌های گردشگری در باکو:

باکو شهری بسیار زیبا و ترکیبی از باکوی مدرن و باکوی تاریخی است که همین امر باعث شده، گردشگران و توریست‌ها با هر سلیقه‌ای را به سمت خود جذب نماید. در بخش باکوی قدیم می‌توان به ایچری شهر اشاره کرد که اماکن تاریخی فراوانی در آن وجود دارد و می‌توان گفت ایچری شهر در واقع بخش اصلی باکو در گذشته بوده که با بزرگ شدن شهر با حاشیه رفته است. علاوه بر بخش تاریخی آن، بخش مدرن و اروپایی باکو نیز نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌نماید. در واقع سازه‌هایی بسیار زیبا با معماری‌های خاص و فوق‌العاده همانند برج‌های شعله باکو با معماری بسیار فوق‌العاده و نمایی همانند سه شعله آتش، خیابان تارگووی باکو که خیابانی مدرن و فوق‌العاده زیبا که در آن انواع برندها وجود دارد، مرکز فرهنگی حیدر علی اف با نما و معماری بسیار خاص، همه و همه در بخش‌های اروپایی باکو قرار دارند که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را داشته و نه‌تنها در سطح آذربایجان معروفیت خود را حفظ کرده‌اند بلکه در سطح جهانی نیز مطرح است.

 

https://www.isna.ir/news/98121310452/%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 158 تاريخ : جمعه 16 اسفند 1398 ساعت: 21:50

کرونا در گرجستان هم شیوع پیدا کرد. فرد مبتلا به این بیماری یک توریست گرجی است که چندی پیش به ایران سفر کرده بود.

 

 

 

شهروند‌ آلوده به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شد. بعد از آن، بیمار را از محل بازرسی مرزی به بیمارستان منتقل کردند. گفته می‌شود این فرد از سفر به ایران بازگشته و در مرز جمهوری آذربایجان تست ویروس کرونا او مثبت اعلام شده است.

تور استانبول

تور باکو

تور زمینی باکو

تور وان

بر اساس گفته‌های وزیر بهداشت کشور گرجستان، شهروند آلوده به کرونا در گرجستان در کنار 12 نفر دیگر با استفاده از مینی بوس به ایران سفر کرده بودند. آن‌ها روز سه شنبه ششم اسفند ماه از طریق مرز جمهوری آذربایجان به گرجستان وارد شدند. گفتنی است همه این افراد مورد آزمایش قرار گرفته و سپس به بیمارستان انتقال پیدا کردند. کشور گرجستان در روز 9 بهمن پروازهای مستقیم به کشور چین را برای 2 ماه متوقف کرد. در روز 4 اسفند ماه تصمیمی مشابه درباره ایران گرفته شد.

 

متاسفانه آمارهایی که درباره رویت کرونا در کشورهای دیگر خارج از ایران می‌بینیم، از آن جایی که نگران‌کننده است که مسافرانی از ایران، این بیماری را همراه خود به کشوری دیگر برده‌اند. به عنوان نمونه‌ای از این کشورها باید به استونی، کانادا، گرجستان، لبنان و حتی خود چین اشاره کرد.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1398 ساعت: 14:46

تور استانبول نوروز 99 با بیسان گشت :

نوروز بهترین فرصت سفر برای گردشگران به حساب می آید چرا که تعطیلی رسمی در ایام نوروز وجود دارد و با توجه به تغییر آب و هوایی بهترین هوا را می توان در نوروز تجربه کرد . استانبول با وجود این که پایتخت کشور ترکیه نمی باشد اما یکی از شهر های بسیار مهم و توریستی ان به حساب می آید و همواره یکی از شهر های پر طرفدار برای گردشگران در تمام ایام سال می باشد اما در نوروز بی شک شلوغ ترین تایم خود را با آمدن مسافران ایرانی تجربه می کند. شهر استانبول که شامل دو بخش آسیایی و اروپایی می شود توسط تنگه بسفر این دو بخش از هم جدا شده اند . مسافران بیشتر علاقمند به اقامت در بخش اروپایی استانبول می باشند .

تور زمینی باکو

 

تور وان

هر ساله شرکت بیسان گشت تورهای نوروزی ویژه ای را برای مسیر های پر طرفداری چون استانبول ، تور باکو و تور گرجستان برگزار می کند . جهت رزرو تور های لحظه آخری ویژه نوروز مسافران میتوانند به صورت مستقیم با کانتر های فروش بیسان گشت به شماره 66538061  021_در تماس بوده و بعد از مشاوره کامل تور های خود را خریداری نمایند .

نوروز در استانبول :

با توجه به قرار گیری ترکیه در همسایگی کشور ایران، مردمان استانبول سنت های زیادی همانند ما ایرانی ها دارند. یکی از سنت های مهمی که بین ایرانیان و ترک ها مشترک است آنها نیز همانند ما ایرانی ها به استقبال نوروز می روند و چند روز مانده به نوروز را مشغول خانه تکانی می شوند و سعی بر نو کردن وسایل خانشان دارند . گفتنیست آنها نیز با امدن عید نوروز به دید و بازدید دوستان و خویشاوندان می روند . به خصوص سعی بر دیدن بزرگان خود و افرادی که در طول سال کمتر آنها را دیده اند می کنند . مردمان سنتی تر نیز در ایام عید نوروز به زیارت گاه ها رفته و معتقدند عید نوروز در مکان های معنوی شگون دارد . در استانبول به نوروز سلطان نوروز یا نوروز سلطان هم می گویند و در واقع سلطان نوروز را زنی زیبا می دانند که از غرب تا شرق ترکیه را رقص کنان در روز های 22 و 23 مارس می رود . عید نوروز در استانبول برابر با 22 مارس می باشد و در این تاریخ یکی از پر طرفدار ترین زمان های سال برای تور استانبول  به حساب می آید . جالب است بدانید مردمان سنتی تر استانبول در روز 23 مارس سعی می کنند زود تر از خواب بیدار شوند و لباس نو بر تن کنند و مراسمی به نام بایراک را به اجرا در بیاورند . در واقع در مهمانی بایراک همه دور هم جمع می شوند و اواز های سنتی می خوانند و اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود سپری می کنند . جالب است بدانید که در روز 23 مارس در برخی روستا های ترکیه حضور در مراسم روز اول و دوم نوروز اجباری است و در صورت شرکت نکردن هر فرد با او برخورد می شود  بعلاوه برخی خانم ها در این دو روز برای آمرزش مردگانشان غذا درست می کنند و به صورت نذری به همسایه ها می دهند .

آب و هوای نوروز در استانبول :

با امدن فصل بهار ، هوا در استانبول فوق العاده می شود و دیگر از آن سرمای زمستانی خبری نمی باشد . بسیاری افراد نوروز را بهترین تایم برای سفر به استانبول می دانند چرا که شکوفه ها بر سر درختان می تواند قدم زدن در استانبول را دلپذیر تر کند و تجربه سفر را برای گردشگران شیرین تر و به یاد ماندنی تر کند . به علاوه با تغییر فصل ، پوشاک جدیدی به بازار می آید و همین امر علاقه مسافران به خصوص خانم ها را برای خرید پوشاک برای فصل جدید خود مشتاق تر می کند .

https://www.isna.ir/news/98112618996/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DB%B9%DB%B9-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D8%B4%D8%AA

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 13 اسفند 1398 ساعت: 13:18

شناخت بازار های استانبول با بیسان گشت:

خرید کردن مهم ترین بخش سفر برای بسیاری از گردشگران به حساب می آید تا از شهری که به آن سفر کرده اند سوغاتی برای خود و دوستان و خانواده خود بیاورند . استانبول یکی از شهر های پر طرفدار برای گردشگران به حساب می آید که هم تاریچه فوق العاده ای دارد و نظر هر توریستی را به خود جلب می کند و هم بازار های پوشاک مطرحی دارد. جنس های ترک در بین ایرانیان طرفدار های زیادی دارد، کمتر مسافری می باشد که در طول سفر خود در تور استانبول  با خود سوغاتی های پوشاکی نیاورد .

در واقع علاوه بر این که توریست ها و گردشگران که در حد نیاز خود از ترکیه خرید می کنند بسیاری از مسافران استانبول وارد کنندگان پوشاک در ایران هستند که معمولا در اواخر هر فصل برای خرید پوشاک مناسب فصل بعد به ترکیه سفر می کنند تا از جدید ترین برند های ترکی خرید و وارد نمایند .

شناخت بازار های استانبول با بیسان گشت:

خرید کردن مهم ترین بخش سفر برای بسیاری از گردشگران به حساب می آید تا از شهری که به آن سفر کرده اند سوغاتی برای خود و دوستان و خانواده خود بیاورند . استانبول یکی از شهر های پر طرفدار برای گردشگران به حساب می آید که هم تاریچه فوق العاده ای دارد و نظر هر توریستی را به خود جلب می کند و هم بازار های پوشاک مطرحی دارد. جنس های ترک در بین ایرانیان طرفدار های زیادی دارد، کمتر مسافری می باشد که در طول سفر خود در تور استانبول  با خود سوغاتی های پوشاکی نیاورد .

در واقع علاوه بر این که توریست ها و گردشگران که در حد نیاز خود از ترکیه خرید می کنند بسیاری از مسافران استانبول وارد کنندگان پوشاک در ایران هستند که معمولا در اواخر هر فصل برای خرید پوشاک مناسب فصل بعد به ترکیه سفر می کنند تا از جدید ترین برند های ترکی خرید و وارد نمایند .

در واقع ترکیه از محدود کشور هایی است که می توان کالا و پوشاک را راحت تر وارد ایران کرد و از نظر صرفه اقتصادی مقرون به صرفه تر است نسبت به مثلا شهری مثل دبی چرا که هم هزینه سفر به ترکیه خیلی پایین تر از تور دبی می باشد و هم اجناس در استانبول ارزان تر از اجناس در دبی است . البته برخی مسافران تور باکو  نیز این سوال را مطرح می کنند که آیا در سفر به باکو نیز خرید همانند استانبول به صرفه است ؟ باید باکو بیشتر مناسب گردش و تفریح می باشد تا خرید، چرا که در باکو هزینه پوشاک کمی بالا می باشد . گفتنیست مسافران تور استانبول می توانند جهت رزرو هتل اطراف بازار های استانبول با آژانس بیسان گشت در ارتباط باشند تا بهترین پیشنهاد را در نزدیکترین فاصله تا مراکز خرید به مسافران خود داده و رزرو کند .

مرکز مگا اوت لت ونیز استانبول :

در واقع اوت لت ها مراکز همیشه تخفیف می باشند که تمامی اجناس را به قیمت پایین تر از  مراکز خرید دیگر به فروش می رسانند .مرکز مگا اوت لت ونیز یکی از مراکز فوق العاده برای خرید در استانبول می باشد که تمامی برند های ترک را پوشش می دهد و می تواند بهترین گزینه برای مسافرانی باشد که به دنبال برند های معروف ترک هستند . علت نام گذاری این اوت لت به ونیز نیز شباهت ساخت ان به شهر ونیز است .

گرند بازار استانبول :

گرند بازار استانبول و یا همان بازار بزرگ استانبول در واقع قدیمی ترین بازار استانبول می باشد که جز بزرگترین بازار های سرپوشیده در سطح جهانی است . در این بازار چه به صورت عمده و چه خورده انواع خرید های خود را می توانید انجام دهید . در واقع هر آنچه که فکر کنید در بازار بزرگ استانبول یافت می شود . تعداد مغازه های این بازار بزرگ 3 هزار مغازه می باشد . گردشگران و توریست های فراوانی روزانه از این بازار دیدن می کنند . بی شک اگر قصد سفر به استانبول را دارید رفتن به این بازار را از دست ندهید .

بازار میسیر کارسیسی استانبول :

یکی از سوغاتی های مهمی که مسافران از استانبول با خود می آورند ادویه های استانبولی می باشد که طعم های فوق العاده ای به غذا ها می بخشد . بازار میسیر کارسیسی استانبول در واقع بازار ادویه استانبول می باشد که یکی از بهترین بازار ها برای مسافران استانبول می باشد . در این بازار علاوه بر ادویه می توان انواع سوغاتی و خرید های خود را در آن انجام دهید . بی شک اگر یک بار به این بازار سر بزنید در طول سفرتان حتما یک باز دیگر هم به آن سر زده و از آن خرید خواهید کرد . این بازار که یکی از پر طرفدار ترین بازار ها در بین مردمان استانبول و مسافران تور استانبول می باشد نظر هر توریستی را به سمت خود جلب می کند .

شناخت بازار های استانبول با بیسان گشت:

خرید کردن مهم ترین بخش سفر برای بسیاری از گردشگران به حساب می آید تا از شهری که به آن سفر کرده اند سوغاتی برای خود و دوستان و خانواده خود بیاورند . استانبول یکی از شهر های پر طرفدار برای گردشگران به حساب می آید که هم تاریچه فوق العاده ای دارد و نظر هر توریستی را به خود جلب می کند و هم بازار های پوشاک مطرحی دارد. جنس های ترک در بین ایرانیان طرفدار های زیادی دارد، کمتر مسافری می باشد که در طول سفر خود در تور استانبول  با خود سوغاتی های پوشاکی نیاورد .

در واقع علاوه بر این که توریست ها و گردشگران که در حد نیاز خود از ترکیه خرید می کنند بسیاری از مسافران استانبول وارد کنندگان پوشاک در ایران هستند که معمولا در اواخر هر فصل برای خرید پوشاک مناسب فصل بعد به ترکیه سفر می کنند تا از جدید ترین برند های ترکی خرید و وارد نمایند .

در واقع ترکیه از محدود کشور هایی است که می توان کالا و پوشاک را راحت تر وارد ایران کرد و از نظر صرفه اقتصادی مقرون به صرفه تر است نسبت به مثلا شهری مثل دبی چرا که هم هزینه سفر به ترکیه خیلی پایین تر از تور دبی می باشد و هم اجناس در استانبول ارزان تر از اجناس در دبی است . البته برخی مسافران تور باکو  نیز این سوال را مطرح می کنند که آیا در سفر به باکو نیز خرید همانند استانبول به صرفه است ؟ باید باکو بیشتر مناسب گردش و تفریح می باشد تا خرید، چرا که در باکو هزینه پوشاک کمی بالا می باشد . گفتنیست مسافران تور استانبول می توانند جهت رزرو هتل اطراف بازار های استانبول با آژانس بیسان گشت در ارتباط باشند تا بهترین پیشنهاد را در نزدیکترین فاصله تا مراکز خرید به مسافران خود داده و رزرو کند .

مرکز مگا اوت لت ونیز استانبول :

در واقع اوت لت ها مراکز همیشه تخفیف می باشند که تمامی اجناس را به قیمت پایین تر از  مراکز خرید دیگر به فروش می رسانند .مرکز مگا اوت لت ونیز یکی از مراکز فوق العاده برای خرید در استانبول می باشد که تمامی برند های ترک را پوشش می دهد و می تواند بهترین گزینه برای مسافرانی باشد که به دنبال برند های معروف ترک هستند . علت نام گذاری این اوت لت به ونیز نیز شباهت ساخت ان به شهر ونیز است .

گرند بازار استانبول :

گرند بازار استانبول و یا همان بازار بزرگ استانبول در واقع قدیمی ترین بازار استانبول می باشد که جز بزرگترین بازار های سرپوشیده در سطح جهانی است . در این بازار چه به صورت عمده و چه خورده انواع خرید های خود را می توانید انجام دهید . در واقع هر آنچه که فکر کنید در بازار بزرگ استانبول یافت می شود . تعداد مغازه های این بازار بزرگ 3 هزار مغازه می باشد . گردشگران و توریست های فراوانی روزانه از این بازار دیدن می کنند . بی شک اگر قصد سفر به استانبول را دارید رفتن به این بازار را از دست ندهید .

بازار میسیر کارسیسی استانبول :

یکی از سوغاتی های مهمی که مسافران از استانبول با خود می آورند ادویه های استانبولی می باشد که طعم های فوق العاده ای به غذا ها می بخشد . بازار میسیر کارسیسی استانبول در واقع بازار ادویه استانبول می باشد که یکی از بهترین بازار ها برای مسافران استانبول می باشد . در این بازار علاوه بر ادویه می توان انواع سوغاتی و خرید های خود را در آن انجام دهید . بی شک اگر یک بار به این بازار سر بزنید در طول سفرتان حتما یک باز دیگر هم به آن سر زده و از آن خرید خواهید کرد . این بازار که یکی از پر طرفدار ترین بازار ها در بین مردمان استانبول و مسافران تور استانبول می باشد نظر هر توریستی را به سمت خود جلب می کند .

 

 

شناخت بازار های استانبول با بیسان گشت:

خرید کردن مهم ترین بخش سفر برای بسیاری از گردشگران به حساب می آید تا از شهری که به آن سفر کرده اند سوغاتی برای خود و دوستان و خانواده خود بیاورند . استانبول یکی از شهر های پر طرفدار برای گردشگران به حساب می آید که هم تاریچه فوق العاده ای دارد و نظر هر توریستی را به خود جلب می کند و هم بازار های پوشاک مطرحی دارد. جنس های ترک در بین ایرانیان طرفدار های زیادی دارد، کمتر مسافری می باشد که در طول سفر خود در تور استانبول  با خود سوغاتی های پوشاکی نیاورد .

در واقع علاوه بر این که توریست ها و گردشگران که در حد نیاز خود از ترکیه خرید می کنند بسیاری از مسافران استانبول وارد کنندگان پوشاک در ایران هستند که معمولا در اواخر هر فصل برای خرید پوشاک مناسب فصل بعد به ترکیه سفر می کنند تا از جدید ترین برند های ترکی خرید و وارد نمایند .

در واقع ترکیه از محدود کشور هایی است که می توان کالا و پوشاک را راحت تر وارد ایران کرد و از نظر صرفه اقتصادی مقرون به صرفه تر است نسبت به مثلا شهری مثل دبی چرا که هم هزینه سفر به ترکیه خیلی پایین تر از تور دبی می باشد و هم اجناس در استانبول ارزان تر از اجناس در دبی است . البته برخی مسافران تور باکو  نیز این سوال را مطرح می کنند که آیا در سفر به باکو نیز خرید همانند استانبول به صرفه است ؟ باید باکو بیشتر مناسب گردش و تفریح می باشد تا خرید، چرا که در باکو هزینه پوشاک کمی بالا می باشد . گفتنیست مسافران تور استانبول می توانند جهت رزرو هتل اطراف بازار های استانبول با آژانس بیسان گشت در ارتباط باشند تا بهترین پیشنهاد را در نزدیکترین فاصله تا مراکز خرید به مسافران خود داده و رزرو کند .

مرکز مگا اوت لت ونیز استانبول :

در واقع اوت لت ها مراکز همیشه تخفیف می باشند که تمامی اجناس را به قیمت پایین تر از  مراکز خرید دیگر به فروش می رسانند .مرکز مگا اوت لت ونیز یکی از مراکز فوق العاده برای خرید در استانبول می باشد که تمامی برند های ترک را پوشش می دهد و می تواند بهترین گزینه برای مسافرانی باشد که به دنبال برند های معروف ترک هستند . علت نام گذاری این اوت لت به ونیز نیز شباهت ساخت ان به شهر ونیز است .

گرند بازار استانبول :

گرند بازار استانبول و یا همان بازار بزرگ استانبول در واقع قدیمی ترین بازار استانبول می باشد که جز بزرگترین بازار های سرپوشیده در سطح جهانی است . در این بازار چه به صورت عمده و چه خورده انواع خرید های خود را می توانید انجام دهید . در واقع هر آنچه که فکر کنید در بازار بزرگ استانبول یافت می شود . تعداد مغازه های این بازار بزرگ 3 هزار مغازه می باشد . گردشگران و توریست های فراوانی روزانه از این بازار دیدن می کنند . بی شک اگر قصد سفر به استانبول را دارید رفتن به این بازار را از دست ندهید .

بازار میسیر کارسیسی استانبول :

یکی از سوغاتی های مهمی که مسافران از استانبول با خود می آورند ادویه های استانبولی می باشد که طعم های فوق العاده ای به غذا ها می بخشد . بازار میسیر کارسیسی استانبول در واقع بازار ادویه استانبول می باشد که یکی از بهترین بازار ها برای مسافران استانبول می باشد . در این بازار علاوه بر ادویه می توان انواع سوغاتی و خرید های خود را در آن انجام دهید . بی شک اگر یک بار به این بازار سر بزنید در طول سفرتان حتما یک باز دیگر هم به آن سر زده و از آن خرید خواهید کرد . این بازار که یکی از پر طرفدار ترین بازار ها در بین مردمان استانبول و مسافران تور استانبول می باشد نظر هر توریستی را به سمت خود جلب می کند .

تور زمینی باکو

تور وان

تور گرجستان

 

 

در واقع ترکیه از محدود کشور هایی است که می توان کالا و پوشاک را راحت تر وارد ایران کرد و از نظر صرفه اقتصادی مقرون به صرفه تر است نسبت به مثلا شهری مثل دبی چرا که هم هزینه سفر به ترکیه خیلی پایین تر از تور دبی می باشد و هم اجناس در استانبول ارزان تر از اجناس در دبی است . البته برخی مسافران تور باکو  نیز این سوال را مطرح می کنند که آیا در سفر به باکو نیز خرید همانند استانبول به صرفه است ؟ باید باکو بیشتر مناسب گردش و تفریح می باشد تا خرید، چرا که در باکو هزینه پوشاک کمی بالا می باشد . گفتنیست مسافران تور استانبول می توانند جهت رزرو هتل اطراف بازار های استانبول با آژانس بیسان گشت در ارتباط باشند تا بهترین پیشنهاد را در نزدیکترین فاصله تا مراکز خرید به مسافران خود داده و رزرو کند .

مرکز مگا اوت لت ونیز استانبول :

در واقع اوت لت ها مراکز همیشه تخفیف می باشند که تمامی اجناس را به قیمت پایین تر از  مراکز خرید دیگر به فروش می رسانند .مرکز مگا اوت لت ونیز یکی از مراکز فوق العاده برای خرید در استانبول می باشد که تمامی برند های ترک را پوشش می دهد و می تواند بهترین گزینه برای مسافرانی باشد که به دنبال برند های معروف ترک هستند . علت نام گذاری این اوت لت به ونیز نیز شباهت ساخت ان به شهر ونیز است .

گرند بازار استانبول :

گرند بازار استانبول و یا همان بازار بزرگ استانبول در واقع قدیمی ترین بازار استانبول می باشد که جز بزرگترین بازار های سرپوشیده در سطح جهانی است . در این بازار چه به صورت عمده و چه خورده انواع خرید های خود را می توانید انجام دهید . در واقع هر آنچه که فکر کنید در بازار بزرگ استانبول یافت می شود . تعداد مغازه های این بازار بزرگ 3 هزار مغازه می باشد . گردشگران و توریست های فراوانی روزانه از این بازار دیدن می کنند . بی شک اگر قصد سفر به استانبول را دارید رفتن به این بازار را از دست ندهید .

بازار میسیر کارسیسی استانبول :

یکی از سوغاتی های مهمی که مسافران از استانبول با خود می آورند ادویه های استانبولی می باشد که طعم های فوق العاده ای به غذا ها می بخشد . بازار میسیر کارسیسی استانبول در واقع بازار ادویه استانبول می باشد که یکی از بهترین بازار ها برای مسافران استانبول می باشد . در این بازار علاوه بر ادویه می توان انواع سوغاتی و خرید های خود را در آن انجام دهید . بی شک اگر یک بار به این بازار سر بزنید در طول سفرتان حتما یک باز دیگر هم به آن سر زده و از آن خرید خواهید کرد . این بازار که یکی از پر طرفدار ترین بازار ها در بین مردمان استانبول و مسافران تور استانبول می باشد نظر هر توریستی را به سمت خود جلب می کند .

https://www.isna.ir/news/98112820835/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D8%B4%D8%AA

 

 

 

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 12:46

دریافت کارت سلامت برای سفر به ترکیه در فرودگاه امام خمینی

برخی اخبار از نیاز به دریافت دریافت کارت سلامت به منظور سفر به شهرهای ترکیه مثل استانبول ، آنکارا ، وان و کوش آداسی و بدروم صحبت می‌کنند.

 

 

 

اگرچه در روز یکشنبه 4 اسفند 1398 اعلام شد برای تور استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه نیاز به دریافت کارت سلامت وجود نداشته و سفرها به ترکیه به صورت عادی در حال انجام هستند، با این حال حتی در صورت الزامی شدن دریافت این کارت برای سفر به ترکیه گرفتن آن مشکل نخواهد بود. این کار در فرودگاه امام خمینی خیلی سریع صورت می‌گیرد.

 

دریافت کارت سلامت در فرودگاه امام خمینی

نیاز به دریافت این کارت موقتی بوده و مسافران باید پس از ورود به سالن پذیرش ترمینال مسافری شماره یک شهر فرودگاهی امام خمینی به کانترهای 81 و 82 مراجعه کنند. در اینجا دمای بدن آن‌ها کنترل شده و علائم بیماری کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند. بعد از پاسخ دادن به یک سری سوال پزشکان، کارت سلامت برای آن‌ها صادر خواهد شد.

 

اگرچه برخی اخبار از بسته شدن مرزهای زمینی ایران و ترکیه به خاطر شیوع  جدید در ایران خبر می‌دهند، اما پروازها به شکل عادی در حال انجام هستند. امروز پنجم اسفند ماه، بر اساس گزارش وب سایت ایرنا اعلام شد روابط گردشگری ایران و ترکیه به صورت عادی پیش خواهد رفت.

 

در این گزارش اعلام شد گردشگری بنا و پایه اقتصادی ترکیه بوده و سال 2019، نزدیک به 45 میلیون نفر به شهرهای مختلف این کشور سفر کردند. اما ترکیه برای کدام توریست‌های دنیا بیشتر پرطرفدار است؟ روسیه با 7 میلیون مسافر، بیشترین گردشگر را راهی ترکیه کرده است. بعد از آن آلمان و بلغارستان به ترتیب با 5 میلیون و 2.7 میلیون توریست قرار می‌گیرند. در رتبه‌های چهارم و پنجم، با داشتن 2.5 میلیون و 2.1 میلیون مسافر، انگلستان و ایران قرار دارند. نیاز به دریافت کارت سلامت نیز به همین دلیل است. ترکیه دوست ندارد این حجم بالا از مسافر را از دست بدهد.

 

اما علاقه توریست‌های چینی برای سفر به ترکیه چقدر است؟ نزدیک به 425 هزار نفر آن‌ها در سال 2019 به شهرهای مختلف این کشور همسایه ایران سفر کردند. با توجه به مهار شدن ویروس کرونا در بسیاری از نقاط چین و محدود بودن این بیماری به قسمت‌هایی مشخص از کشور، پروازها از چین و بالعکس بدون مشکل صورت می‌گیرند.

 

بر اساس گفته‌های پایگاه اینترنتی حریت همه تورهای گردشگری برگزار شده به چین برای توریست‌های ترکیه‌ای مد‌ت‌ها است لغو شده‌اند، اما تورهای شهرهای ترکیه برای گردشگران چینی، البته محدودتر از قبل، در حال انجام است.

 

مذاکرات ایران برای بازگشایی مرز زمینی با ترکیه

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت با هدف از سر گرفته شدن صادرات و واردات بین ایران و ترکیه، مذاکره برای باز شدن مجدد مرزهای زمینی شروع شده است. بر اساس گفته‌های این مقام مسئول، ترکیه مسیر ترانزیتی صادرات ایران محسوب شده و این اتفاق باید هر چه زودتر رخ بدهد.

 

مهرداد سعادت، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد هیچ بازه زمانی مشخصی برای باز شدن مرزها و از سر گیری ارتباطات زمینی عادی بین دو کشور اعلام نشده است. حتی مشخص نیست وضعیت در نوروز چگونه خواهد بود. تصمیم‌گیری مسئولان ترکیه‌ای بر اساس وضعیت شیوع بیماری است.

تور باکو

تور زمینی باکو

بستن مرز زمینی ایران و ترکیه و سپس نیاز به دریافت کارت سلامت به منظور سفر هوایی با توافق بین وزارت بهداشت دو کشور صورت گرفته و ترکیه خودسرانه و بدون اطلاع این کار را انجام نداده است. رئیس اتاق بازرگانی دو کشور نام برده اعلام کرد بسته شدن مرزها یک طرفه بوده است. به عبارتی کامیون‌ها از ترکیه به ایران وارد می‌شوند، اما خالی مجبور به بازگشت خواهند بود. به همین دلیل نگرانی بابت تامین مواد مورد نیاز در کشور وجود ندارد.

تور وان

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 12:36

مهار کرونا در تایلند به شکلی باورنکردنی صورت گرفت

تایلند از جمله کشورهایی بود که در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا خارج از چین، اولین بیماران در آن رویت شدند. با این حال به شکلی بسیار موفقیت‌آمیز مهار کرونا در تایلند صورت گرفت.

 

 

 

تایلند از جمله توریستی‌ترین کشورهای دنیا است، به همین دلیل در ابتدای شیوع ویروس کرونا خارج از مرزهای کشور چین تصور کردیم اینجا جزو کشورهایی است که بیماری نام برده با سرعتی بالا در آن شیوع پیدا خواهد کرد. با این حال، تا امروز از بین 40 نفر مبتلا به کرونا ویروس جدید که در کشور تایلند رویت شده‌اند، 22 نفر بهبود یافته و هنوز هیچ آماری از مرگ و میر بر اثر این بیماری در کشور نام برده گزارش نشده است. این موضوع خبر از مهار کرونا در تایلند دارد.

 

در حالی که تعداد مبتلایان در کشورهایی مثل ایران، ایتالیا و کره جنوبی در حال افزایش است، تایلند هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید ثبت نکرده است. این در حالی است که تایلند یکی از توریستی‌ترین نقاط دنیا بوده و گردشگرانی از سراسر دنیا، مخصوصا چین، به شهرهای آن سفر می‌کنند. تایلند ارتباط خوبی با چین داشته و به همین دلیل تعداد توریست‌های چینی در آن زیاد است. حتی در پایتخت آن، بانکوک، قسمتی به عنوان محله چینی‌ها وجود دارد! محله چینی ها در بانکوک از جمله بخش‌هایی است که حتما باید طی تور بانکوک خود از آن دیدن کنید.

 

از زمان منتشر شدن ویروس جدید از خانواده کروناویروس‌ها، خیابان‌ها و مراکز عمومی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند. در ورودی همه ساختمان‌های اداری چک مقدماتی شامل تب فرد صورت گرفته و دست‌ها باید با نظارت ضدعفونی شوند. استفاده از ماسک طی یک مدت برای همه الزامی شد. اگرچه تعداد مسافران و توریست‌ها کاهش پیدا کرده است، اما رفت و آمد آن‌‌ها از کشورهای مختلف هنوز ادامه داشته و به همین دلیل اختلال خاصی در جریان زندگی مردم به وجود نیامده است.

تور استانبول

تور باکو

تور زمینی باکو

اکنون و بعد از مهار کرونا در تایلند استرس مردم به شدت کاهش یافته و اجبار برای استفاده از ماسک از بین رفته است. عملا انتشار کرونا ویروس جدید مهار شده است، مگر این که مجددا موج جدیدی از آن به راه بیفتد. در مصاحبه چند گزارشگر خارجی با مردم در شهرهای مختلف تایلند، آن‌ها دلیلی برای ترسیدن پیدا نکرده و همه چیز را تحت کنترل دولت بیان کردند.

تور گرجستان

در کشورهایی نظیر ایتالیا و کره جنوبی به همراه ایران بیماری در حال گسترش با سرعت بیشتری است، در حالی که کشورهایی نظیر تایلند موضوع را به خوبی مدیریت کرده‌اند.

https://bisungasht.com/mag/coronavirus-inhibition-thailand/

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 1:38

مرکز حیدر علی اف باکو از زیبا ترین سازه های باکو:

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو یکی از برترین سازه های باکو می باشد که هر ساله به عنوان زیبا ترین سازه سال از زمان ساخت آن تا کنون اعلام شده است . در واقع در بخش مدرن باکو پاینخت کشور آذربایجان ، سازه های خاص و فوق العاده ای چون برج های شعله ، سازه کریستان هال باکو ، سازه زیبای موزه فرش و سازه های دیگری از این قبیل ساخته شده اند که معروفیت خاص خود را دارند اما از بین این سازه ها در واقع مرکز حیدر علی اف با نمایی سفید رنگ در بین آنها می درخشد و هر ساله در لیست سازه های برتر سال بوده است . بی شک مسافران باکو که قصد سفر هوایی یا تور زمینی باکو را دارند بازدید از این سازه زیبا را از دست ندهند . گفتنیست گردشگرانی که قصد سفر به باکو و یا تور لحظه آخری استانبول را دارند، می توانند از طریق شرکت بیسان گشت به شماره 02166538061 تماس گرفته و تور خود را خریداری نمایند .

 

مرکز حیدر علی اف باکو :

مرکز حیدر علی اف از جمله سازه های مطرحی می باشد که نه تنها در باکو بلکه یکی از نماد های شهر باکو در سطح جهانی است که مورد علاقه و بازدید تمامی توریست ها می باشد . این سازه به همراه محوطه اطراف خود چیزی حدود 9 هکتار مساحت دارد که بخش عظیم ان را پارک تشکیل داده است . خود سازه شامل سالن کنفرانس ، کتاب خانه و موزه می باشد که در هر بخش آن می توان نما و معماری خاص ان را به زیبایی دید به ویژه سالن کنفرانس ان که میتوان ببدون شک  گفت که یکی از سالن های کنفرانس بسیار زیبا و خاص در سطح جهانیست . مرکز حیدر علی اف باکو در سال 2007 به یک بانوی معمار بریتانیایی عراقی به نام زها حدید داده شد که تیم این طراح بعد از 5 سال ، در سال 2012 این پروژه را به اتمام رساندند.

طراحی فوق العاده این سازه باعث شده است که از هر طرف که به آن نگاه کنی زیبایی خود را حفظ کند و نمای فوق العاده ای را از خود نشان دهد . در واقع این سازه چه از بیرون و چه از داخل هیچ گوشه زاویه داری ندارد و تمامی زاویه های آن به صورت هلال در آمده به علاوه موج دار بودن سقف های آن به مدرن تر کردن سازه افزوده است . بی شک مسافران تور لحظه آخری باکو می توانند خاطرات و عکس هایی زیبایی را با نمای زیبای این سازه داشته باشند .

تور وان

گفتنیست  یکی از علت های ساخت این سازه زیبا ، جهت برگزاری برنامه و کنفرانس های مهم کشور آذربایجان می باشد که همواره بعد از به اتمام رسیدن پرژه ساخت آن، برنامه های زیادی را در خود داشته است.

قدم زدن در داخل ساختمان این سازه موج دار بودن سقف آن را به زیبایی می توان دید و حس کرد . یکی از نکات معماری ای که در ان به زیبایی به چشم می خورد و لذت رفتن به داخل ان را دو چندان می کند،  سفید بودن داخل و بیرون این سازه است که یک آرامش خاصی را بر وجود هر فردی قرار می دهد .

 

 

https://www.isna.ir/news/98113022706/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88-%D8%AC%D8%B2-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 0:53

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا را در این مطلب فهرست کرده‌ایم. تعداد زیادی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در کشور چین قرار دارند.

 

 

 

برخی شهرهای دنیا تعداد زیادی انسان را در خود جای داده‌اند. طبق انتظار، پرجمعیت ترین شهرهای دنیا در پرجمعیت ترین کشور دنیا یعنی چین قرار گرفته‌اند. تعداد قابل توجهی از این شهرها نیز در قاره آسیا واقع شده‌اند. نام‌هایی که در این مطلب مشاهده می‌کنید، در واقع یک کلان شهر محسوب می‌شوند. این مطلب به مرور زمان تکمیل شده و جزئیات بیشتری به آن افزوده خواهد شد.

 

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

سه رتبه نخست در این فهرست در اختیار شهرهایی از کشور چین قرار دارند. شهرهایی همچون چونگ کینگ و شانگهای یک مگاسیتی محسوب شده و کل دنیا از نحوه مدیریت آن‌ها شگفت‌زده شده‌اند! به راستی شهری با داشتن 30 میلیون یا 24 میلیون نفر جمعیت را چطور می‌توان مدیریت کرد؟ با در نظر گرفتن این موضوعات بهتر می‌توان به دلیل رشد بسیار خوب و با سرعت بالای چین در دنیای اقتصاد پی برد. در مطلب بررسی بزرگترین اقتصادهای جهان دریافتیم چین به زودی رتبه نخست آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا را خواهد گرفت.

 

چونگ کینگ | 30 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

جمعیت و مساحت شهر چونگ کینگ باورنکردنی است! این شهر مساحتی برابر 82 هزار کیلومتر مربع داشته و نزدیک به 30 میلیون نفر را در خود جای داده است. چونگ کینگ یکی از چهار شهرداری است که به صورت مستقیم توسط دولت مرکزی جمهوری خلق چین اداره می‌شود. گفتنی است سه مورد دیگر پکن، شانگهای و تیانجین هستند. این شهر همچنین تنها منطقه‌ اصلی است که از ساحل فاصله زیادی دارد.

 

شهر نام برده در ابعاد کشورهای متعددی همچون اطریش است! چونگ کینگ شهری به همین نام به همراه تعدادی شهر غیر متصل را تشکیل می‌دهد. می‌توان آن‌ها را به نوعی حومه چونگ کینگ دانست، اما در هر صورت، این یک استان نبوده و تحت یک شهرداری واحد اداره می‌شود. البته از چند دیدگاه شاید نتوان اینجا را اولین رتبه در پرجمعیت ترین شهرهای دنیا اعلام کرد،‌ اما با در نظر گرفتن اداره سرتاسر منطقه دارای 82 هزار کیلومتر مربع مساحت و 30 میلیون نفر جمعیت توسط یک شهرداری، چونگ کینگ یک مگاسیتی واقعی است!

 

شانگهای | 24 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

در فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا دومین گزینه نیز به شهر چین تعلق دارد. از هر دیدگاه، اینجا واقعا پرجمعیت‌ ترین شهر دنیا است! مساحت آن بالغ بر 6 هزار کیلومتر مربع بوده و 24 میلیون نفر در شهر نام برده زنده می‌کنند. همانند ترکیه که آنکارا پایتخت آن محسوب شده، ولی استانبول مهمترین شهر است‌، در چین نیز با وجود انتخاب پکن به عنوان پایتخت، شانگهای مهمترین شهر به شمار می‌رود. البته خود پکن نیز در زمره پرجمعیت ترین شهرهای دنیا قرار دارد.

 

شانگهای نه تنها قلب اقتصادی چین، بلکه یک مرکز اقتصادی جهانی به شمار رفته و بندر آن پرترددترین بندر کانتینر دنیا محسوب می‌شود. مجددا همانند استانبول که توسط تنگه بسفر به دو نیم تقسیم شده است، شانگهای نیز توسط یک رودخانه دو تکه می‌شود. در مطلب بهترین جاذبه های گردشگری شانگهای چین به نکات مهمی درباره این شهر اشاره کردیم.

 

پکن | 21 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

از نظر ترافیک تعداد مسافر، فرودگاه بین المللی پکن دومین فرودگاه پرتردد در دنیا محسوب می‌شود. پکن نه تنها دومین شهر پرجمعیت چین شناخته می‌شود، بلکه در فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا نیز در رده دوم قرار می‌گیرد. اگر شانگهای قلب اقتصادی چین است، از پکن باید به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی این کشور یاد کرد.

 

پکن پیشینه تاریخی زیادی داشته و از حدود 3 هزار سال پیش، یعنی هزار سال قبل از میلاد مسیح، انسان‌هایی در آن ساکن بوده‌اند. در طول تاریخ، امپراطوری‌های متعددی آن را به عنوان پایتخت برگزیده‌اند. کمتر شهری در دنیا طی بازه‌های زمانی طولانی و متعدد مقر سیاسی و اصلی حکومت‌های مختلف بوده است. همین موضوع سبب شده جاذبه‌های باستانی و گردشگری متعددی در پکن وجود داشته باشد.

تور گرجستان

مساحت پکن باورنکردنی است! این شهر نزدیک به 16 هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و حدود سه برابر شهر عظیمی همچون شانگهای است. برای مقایسه باید بدانید مساحت شهر تهران به این بزرگی فقط 732 کیلومتر مربع است. به این ترتیب پکن، 22 برابر تهران محسوب می‌شود!

 

بمبئی | 19 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

جدا کردن مرز بین شهرها و حومه آن‌ها بسیار دشوار است. در شهر بمبئی هند به تنهایی 13 میلیون نفر زندگی می‌کنند،‌ اما با در نظر گرفتن حومه آن، جمعیت به 19 میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد. در مقایسه با سایر پرجمعیت ترین شهرهای دنیا حومه شهر بمبئی فشرده‌تر بوده و فاصله کمتری با مرکز شهر دارد، به همین دلیل برخلاف لاگوس، جمعیت حومه را نیز با خود بمبئی حساب کردیم.

 

معنی بمبئی در زبان هندی ساحل خوب است. این نام در زمان استعمار شهر توسط پرتغال روی آن نهاده شد. در سال 1996 نام شهر به مومبای تغییر پیدا کرد که نام یکی از خدایان زن هندو به شمار می‌رود. مساحت شهر به تنهایی 600 کیلومتر مربع است. یعنی نزدیک به 13 میلیون نفر در مساحتی کوچکتر از شهر تهران زندگی می‌کنند. سایر پرجمعیت ترین شهرهای دنیا که تا اینجا شناختیم مساحت زیادی داشته و حداقل 8 الی 9 برابر کلان شهری همچون تهران بوده‌اند.

 

لاگوس | 16 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

در مساحت حدود 1200 کیلومتر مربعی شهر لاگوس نیجریه نزدیک به 16 میلیون نفر زندگی می‌کنند. با در نظر گرفتن جمعیت نواحی حومه شهر این نرخ به 21 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند. در هر صورت، لاگوس جزو پرجمعیت ترین شهرهای دنیا است! لاگوس پیشتر پایتخت نیجریه بود،‌ اما اکنون فقط به عنوان یک شهر بندری بسیار مهم در این کشور شناخته می‌شود.

 

لاگوس بعد از ادغام نیجریه در سال 1915 میلادی، تبدیل به پایتخت کشور شد. حتی پس از تشکیل ایالت لاگوس نیز به عنوان مرکز آن شناخته شد. البته مرکز ایالت نام برده در سال 1976 منتقل شد. در سال 1991 نیز آبوجا تبدیل به پایتخت شد. بسیاری از لاگوس به عنوان یک شهر یاد می‌کنند، اما لاگوس امروزی، در واقع یک منطقه شهری متشکل شده از چندین شهر بوده و از دولت محلی متشکل می‌شود. با این احتساب، جمعیت 21 میلیون نفری آن در حد شانگهای بوده و بعد از سه شهر پرجمعیت چین، پرجمعیت ترین شهر دنیا به شمار می‌رود.

 

استانبول | 15 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

مهمترین شهر کشور همسایه ما، ترکیه، جزو پرجمعیت ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. اینجا مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور است. جمعیت شهر آنکارا پایتخت ترکیه به مراتب کمتر بوده و به حدود 5 میلیون نفر می‌رسد. یکی از نکات مهم درباره این شهر، قرارگیری آن در دو قاره است؛ تنگه بسفر شهر استانبول را به دو تکه تقسیم کرده و در واقع مرز قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود. از نظر تعداد گردشگر، اینجا سومین شهر توریستی پرتردد دنیا  به شمار می‌رود. تور باکو

 

استانبول یا همان قسطنطنیه سابق، مقر اصلی حکومت امپراطوری روم شرقی بوده و به همین دلیل آثار باستانی زیادی از هزاران سال پیش، از روم باستان، در آن به جا مانده است. کنستانتین یکم (کنستانتین کبیر) که دوره حکومت وی به 1700 سال پیش برمی‌گردد، شهر نام برده را به عنوان مقر اصلی حکومت بیزانس (روم شرقی) انتخاب کرد. حتی امپراطوری عثمانی نیز این شهر را به عنوان پایتخت انتخاب کرد.

 

بعد از تشکیل جمهوری ترکیه در ادامه فروپاشی امپراطوری عثمانی، پایتخت به آنکارا تغییر یافت تا مرکز سیاسی جدا شود. بدون این کار، اداره شهر بزرگ و پررفت و آمدی همچون استانبول بسیار دشوار بود! مساحت استانبول بالغ بر 5.5 هزار کیلومتر مربع بوده و چیزی حدود 8 برابر تهران است. اگر به تور استانبول رفته باشید، عظمت و گستردگی این شهر شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

کراچی | 14.9 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

با اختلافی چند صد هزار نفری، کراچی در فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا پشت سر استانبول قرار می‌گیرد. پایتخت پاکستان نزدیک به 15 میلیون نفر ساکن دارد. اینجا مرکز مالی و بازرگانی و همچنین بزرگ‌ترین بندر پاکستان محسوب می‌شود. در مقایسه با سایر پرجمعیت ترین شهرهای دنیا که تا اینجا نام بردیم، کراچی دارای وضعیت نامناسب‌تری است، به طوری که دولت در تلاش است تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری کند؛ کراچی اکنون تبدیل به کلان شهری بسیار شلوغ و آلوده شده است.

 

توکیو | 14 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

مساحت خود شهر توکیو، پایتخت ژاپن، برابر 2200 کیلومتر مربع بوده و محل زندگی نزدیک به 14 میلیون نفر محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن جمعیت حومه آن، توکیو با اختلافی بسیار بالا از چونگ کینگ در بالای لیست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد. می‌توانستیم توکیو را نیز در ابتدای فهرست قرار دهیم، اما در هر صورت، با در نظر گرفتن نحوه اداره منطقه، جدا کردن شهر اصلی از حومه منطقی‌تر به نظر رسید. با در نظر گرفتن ساکنان سرتاسر محیط پیرامون پایتخت ژاپن، جمعیت آن بالغ بر 40 میلیون نفر است!

تور زمینی باکو

عنوان بزرگترین اقتصاد شهری جهان به توکیو داده شده است. فراموش نکنید بعد از آمریکا و ژاپن و بالاتر از آلمان، ژاپن سومین قدرت اقتصادی بزرگ دنیا است. توکیو در طول تاریخ چندین مرتبه به خاطر زلزله، آتش سوزی یا جنگ به شدت ویران و تخریب شده است، اما مردمان سخت‌کوش ژاپنی، هر مرتبه آن را زیباتر از قبل بنا کرده‌اند. متاسفانه این اتفاقات سبب شده با وجود پیشینه تاریخی بالای این شهر، کمتر جاذبه باستانی در آن وجود داشته باشد. در نتیجه در مقایسه با سایر پرجمعیت ترین شهرهای دنیا مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

 

شنژن | 12.5 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

 

مجددا یکی دیگر از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا به چین تعلق دارد. در مقایسه با دیگر شهرهای چین، شنژن بیشتر به هنگ کنگ نزدیک است. شنژن را با عنوان دره سیلیکون چین می‌شناسند، چرا که شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی زیادی درونش وجود دارد.

 

مسکو | 12 میلیون نفر

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا

تور وان

پایتخت روسیه نیز در زمره پرجمعیت ترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد. 12 میلیون نفر جمعیت آن در مساحتی 2500 کیلومتر مربعی زندگی می‌کنند. در قاره اروپا، روسیه پرجمعیت‌ترین شهر به شمار می‌رود. اینجا نه تنها پایتخت و مرکز سیاسی، بلکه مقر اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری روسیه نیز محسوب می‌شود. یعنی مسکو از هر نظر، مهمترین شهر روسیه است. حتی در دوران اتحاد جماهیر شوروی، که بی‌شمار کشور مستقل کنونی را در بر داشت، مسکو همچنان مرکز فرماندهی و پایتخت بود.

تور استانبول

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 150 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 12:53

شناخت بازار های استانبول با بیسان گشت:

خرید کردن مهم ترین بخش سفر برای بسیاری از گردشگران به حساب می آید تا از شهری که به آن سفر کرده اند سوغاتی برای خود و دوستان و خانواده خود بیاورند . استانبول یکی از شهر های پر طرفدار برای گردشگران به حساب می آید که هم تاریچه فوق العاده ای دارد و نظر هر توریستی را به خود جلب می کند و هم بازار های پوشاک مطرحی دارد. جنس های ترک در بین ایرانیان طرفدار های زیادی دارد، کمتر مسافری می باشد که در طول سفر خود در تور استانبول  با خود سوغاتی های پوشاکی نیاورد .

در واقع علاوه بر این که توریست ها و گردشگران که در حد نیاز خود از ترکیه خرید می کنند بسیاری از مسافران استانبول وارد کنندگان پوشاک در ایران هستند که معمولا در اواخر هر فصل برای خرید پوشاک مناسب فصل بعد به ترکیه سفر می کنند تا از جدید ترین برند های ترکی خرید و وارد نمایند .

در واقع ترکیه از محدود کشور هایی است که می توان کالا و پوشاک را راحت تر وارد ایران کرد و از نظر صرفه اقتصادی مقرون به صرفه تر است نسبت به مثلا شهری مثل دبی چرا که هم هزینه سفر به ترکیه خیلی پایین تر از تور دبی می باشد و هم اجناس در استانبول ارزان تر از اجناس در دبی است . البته برخی مسافران تور باکو  نیز این سوال را مطرح می کنند که آیا در سفر به باکو نیز خرید همانند استانبول به صرفه است ؟ باید باکو بیشتر مناسب گردش و تفریح می باشد تا خرید، چرا که در باکو هزینه پوشاک کمی بالا می باشد . گفتنیست مسافران تور استانبول می توانند جهت رزرو هتل اطراف بازار های استانبول با آژانس بیسان گشت در ارتباط باشند تا بهترین پیشنهاد را در نزدیکترین فاصله تا مراکز خرید به مسافران خود داده و رزرو کند .

مرکز مگا اوت لت ونیز استانبول :

در واقع اوت لت ها مراکز همیشه تخفیف می باشند که تمامی اجناس را به قیمت پایین تر از  مراکز خرید دیگر به فروش می رسانند .مرکز مگا اوت لت ونیز یکی از مراکز فوق العاده برای خرید در استانبول می باشد که تمامی برند های ترک را پوشش می دهد و می تواند بهترین گزینه برای مسافرانی باشد که به دنبال برند های معروف ترک هستند . علت نام گذاری این اوت لت به ونیز نیز شباهت ساخت ان به شهر ونیز است .

گرند بازار استانبول :

 


تور زمینی باکو

تور گرجستان

 

تور وان

گرند بازار استانبول و یا همان بازار بزرگ استانبول در واقع قدیمی ترین بازار استانبول می باشد که جز بزرگترین بازار های سرپوشیده در سطح جهانی است . در این بازار چه به صورت عمده و چه خورده انواع خرید های خود را می توانید انجام دهید . در واقع هر آنچه که فکر کنید در بازار بزرگ استانبول یافت می شود . تعداد مغازه های این بازار بزرگ 3 هزار مغازه می باشد . گردشگران و توریست های فراوانی روزانه از این بازار دیدن می کنند . بی شک اگر قصد سفر به استانبول را دارید رفتن به این بازار را از دست ندهید .

بازار میسیر کارسیسی استانبول :

یکی از سوغاتی های مهمی که مسافران از استانبول با خود می آورند ادویه های استانبولی می باشد که طعم های فوق العاده ای به غذا ها می بخشد . بازار میسیر کارسیسی استانبول در واقع بازار ادویه استانبول می باشد که یکی از بهترین بازار ها برای مسافران استانبول می باشد . در این بازار علاوه بر ادویه می توان انواع سوغاتی و خرید های خود را در آن انجام دهید . بی شک اگر یک بار به این بازار سر بزنید در طول سفرتان حتما یک باز دیگر هم به آن سر زده و از آن خرید خواهید کرد . این بازار که یکی از پر طرفدار ترین بازار ها در بین مردمان استانبول و مسافران تور استانبول می باشد نظر هر توریستی را به سمت خود جلب می کند 

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 7 اسفند 1398 ساعت: 14:19

معرفی مجتمع تجاری دراگون مارت دبی (بازار اژدها)

 

 

 

بازار اژدها (Dragon mart) : یکی دیگر از جاذبه های دیدنی دبی ، بازار دراگون مارت یا بازار اژدها است . این بازار متعلق به چینی ها است و در جای جای این مرکز خرید بزرگ می توانید نماد ها و سمبل های کشور چین را ببینید . همچنین جلوی ورودی این مرکز خرید ، یک آبنما با مجسمه ای از یک اژدهای بزرگ و چند اژدهای کوچک ساخته شده است .به تازگی دارگون مارت 2 نیز در کنار دراگون مارت یک افتتاح شده که بزرگتر ور شیکتر است اما هنوز روتق بازار چینی های یک را ندارد.

بازارهای دراگون مارت دبی را با نلم دراگون مال هم میشناسند. درواقع دراگون به معنی اژدها میباشد و این بازار به بازار اژدها دبی نیز معروف می باشد. بازار چینی های دبی نیز نام دیگر این بازار است. در زبان عربی این بازار را سوق التنین مینامند.

پلان دراگون مارت یک و دو

بازار دراگون مارت 1 دبی

img_3430

در این مرکز خرید انواع کالا یافت می شود . از کیف و کفش گرفته تا طلا و جواهرات ، رو تختی ، مبلمان ، لوستر ، لوازم منزل ، موبایل ، میوه های چینی و تایلندی ، وسایل تزیینی و… همه و همه را می توان در بازار اژدها یافت . همچنین این مرکز خرید ، محل بسیار خوبی برای خرید عمده و تعداد بالا است .

در این بازار اکثر فروشندگان چینی هستند و شاید بتوان گفت که این بازار تنها بازار دبی است که قیمت ها در آن مقطوع نیستند و می توان از فروشندگان تخفیف گرفت . درواقع ضرب المثل از شیرمرغ تا شیر آدمیزاد برای این بازار کاملا صدق میکند.

تور گرجستان

تور دبی

تور استانبول

تور وان

یکی از ویژگی های بازار اژدها که آن را از سایر بازارهای دبی متمایز می سازد ، معماری خاص آن است . اجرای این معماری را شرکت ” نخیل ” بر عهده داشته است . این بازار به شکل یک مارپیچ عظیم الجثه با سری به شکل اژدها ساخته شده است که در واقع پیکر یک اژدها که از نمادهای مهم چینیان است را تشکیل می دهد .

متاسفانه در این بازار فیلمبرداری ممنوع است . در این بازار مشغول فیلمبرداری برای وبسایت بیسان گشت بودیم که با تذکر حراست بازار رو به رو شدیم و مابقی بازار را عکس برداری کردیم . اما از دراگون مارت 2 بطور کامل ویدیو تهیه کردیم.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1398 ساعت: 13:14

معرفی ایکیا دبی

ایکیا : یکی از فروشگاه های بسیار مشهور و پر طرفدار در دبی ، ایکیا ی دبی است .ایکیا یک شرکت سوئدی است که در زمینه تولید انواع لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می نماید

گردش در مراکز خرید نیز برای عده بسیاری از گردشگران لذت بخش است . به همین سبب است که مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی در منطقه دبی ساخته شده است .

مرکز خرید ایکیا یکی از بهترین مراکز خرید دبی است . زیرا این مرکز خدمات بسیاری را به گردشگران عرضه می نماید . در این مرکز خرید میتوان انواع لوازم منزل نظیر قالیچه ، قالی های پوستی و حتی مبلمان نیز تهیه نمود .

img_3279

از جمله امکانات موجود درنمایندگی دبی می توان به وجود محیط بسیار بزرگ فروشگاه اشاره کرد که در آن شما شاهد اتاق هایی با دکوراسین داخلی طراحی شده می باشید که با وسایل ایکیا پر شده. روی هر وسیله قیمت خورده و شما میتوانید آن را سفارش دهید.

تور باکو

 تور زمینی باکو

رزرو هتل در باکو

اجاره اچارتمان مبله در باکو

 

 

 

ایکیا ی دبی در فستیوال سیتی دبی در مجاورت فستیوال سیتی مال قرار دارد به صورتی به هم راه دارند و ایکیا به تنهایی از فاز یک مجتمع فستوال سیتی مال برزگتر می باشد. قیمت های ایکیا دبی در مقایسه با فروشگاه های متفرقه ایکیا ی ایران ارزان تر است .

این فروشگاه که قبلا در سیتی سنتر دیره بود و هم اکنون در فستیوال سیتی می باشد ، تنها نمایندگی ایکیا در دبی است.

ایکیا در سال 2001 میلادی یک شعبه دیگر در منطقه ابوظبی ، داخل مارینا مال ( یکی از مراکز خرید معتبر در منطقه ابوظبی ) افتتاح نمود.

جالب است بدانید که فروشگاه ایکیا علاوه بر دبی در 36 شهر از کشورهای متفاوت دنیا نظیر استابول و ... نیز نمایندگی دارد .

ایکیا دبی آنقدر بزرگ است که اگر بخواهید کل آن را بگردید به یک رزو کامل وقت نیاز دارید.برای صرف ناهار نگران نباشید . ایکیا یک رستوران برزگ با غذا های خوشمزه دارد.

 

ایکیا دبی

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 216 تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1398 ساعت: 12:55

پرجمعیت ترین شهرهای دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

 

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت: 14:21

رستوران تونقال باکو رستورانی زیبا برای گردشگران

باکو شهری بسیار جذاب برای توریست ها است، به همین دلیل مکان هایی مختلف برای افراد دارای فرهنگ های گوناگون در آن وجود دارد. اما اگر فردی بخواهد در محیطی منحصربه‌فرد و دارای فرهنگ و آداب و رسوم آذربایجان، غذاهای محلی این کشور را صرف کند باید به کجا برود؟ در صورت طرح این پرسش، بیشتر افراد محلی رستوران تونقال را به شما معرفی خواهند کرد.

تور گرجستان  تور باکو

تور زمینی باکو

تور استانبول  

تور وان

 

 

رستوران توچال باکو

 

 

درون این رستوران های اتاق های وی آی پی وجود داشته و همواره موزیکی دلنواز در آن پخش می‌شود. در شهر باکو، رستوران تونقال دارای محبوبیت فوق‌العاده‌ای است، به طوری که ژرار دوپاردیو در سفر خود به این شهر چند سال پیشتر، در این رستوران حضور پیدا کرده است. البته برای دسترسی به آن ممکن است کمی به زمان و حوصله نیاز باشد، چرا که به مرکز شهر نزدیک نیست.

 

 

از نظر برخی افراد مراجعه کننده به آن، رستوران تونقال در اصل روستای کوچکی است که آداب و رسوم و همچنین فرهنگ مخصوص به خود را دارد. در این مکان عناصر فرهنگی تاریخی متعددی را مشاهده خواهید کرد. عده‌ای ترجیح می‌دهند به جای حضور در آن صرفا برای خوردن یک وعده غذایی، تولدها، عروسی ها و دیگر جشن های خود را در آن برگزار کنند.

 

 

رستوران تونقال درون شهر واقع شده است، اما با حضور در آن، مشاهده اشیای آنتیک، آبشارهای کوچک و بزرگ مصنوعی، انواع درختان و گیاهان و دیگر انواع تزیینات، ناخودآگاه خود را درون یک محیط روستایی احساس خواهید کرد. تمامی این عناصر با هارمونی بسیار خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

 

 

در این رستوران کابین‌ های متعددی برای هر تعداد نفر از مهمانان وجود دارد، پس می‌توان به دور از هیاهوی دیگر جشن ها، برای هر تعداد مهمان خود به صورت مستقل جشنی شاد برگزار کرد. هر اتاق خصوصی شبیه به یک اتاق ناهارخوری بسیار بزرگ بوده و درون آن میزی بزرگ، تلویزیون و دیگر اشیای جذاب برای مهمانان وجود دارد.

 

 

یکی از مزیت های رستوران تونقال، سرو شدن غذاهای آذربایجانی و اروپایی در کنار یکدیگر است تا برای هر ذائقه‌ای، حق انتخاب وجود داشته باشد. با این حال افرادی که به خاطر محیط منحصربه‌فرد این رستوران به آن مراجعه می‌کنند، بدون شک از بین غذاهای آذربایجانی دست به انتخاب خواهند زد. پیشنهاد می‌کنیم حین سفر به باکو مخصوصا در تابستان به هیچ عنوان رفتن به رستوران تونقال را از دست ندهید.

 

 

اما مشکلات رستوران تونقال

 

 

یکی از مشکلات آن عدم صحبت کردن کارکنان آن به زبان انگلیسی است، پس با تکیه بر تسلط خود به این زبان بین المللی راهی تونقال نشده و حتما فردی محلی و مسلط به زبان آذری را همراه خود ببرید. در هر صورت با رفتن به این مکان از حال و هوای زندگی شهری دور شده و خاطره‌ای به یادماندنی برای خود رقم خواهید زد. حتما با جیبی پر پول به رستوران تونقال بروید، چرا که هزینه سرو غذا در آن و مخصوص گرفتن جشن در آن تقریبا بالا است! صورت حساب های آن به طور عادی بین 20 تا 40 منات (10 تا 20 دلار) خواهد بود.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت: 13:56

معرفی مرکز خرید ساداراک

در باکو مراکز خرید متعددی وجود دارد، اما مرکز خرید ساداراک جزو محبوب ترین آن‌ها است. فعالیت مرکز خرید ساداراک در سال 1995 در نزدیکی بینا آغاز شد، اما بعدها به خاطر زیبایی شهر و همچنین درگیر شدن با دیگر پروژه های ساخت و ساز، در سال 2009 به لوکباتان از توابع شهر باکو منتقل شد.

 تور گرجستان  تور باکو

تور وان

تور زمینی باکو

تور استانبول

کارآفرینان Sederek از این پروژه حمایت می‌کنند. آن‌ها با کارخانه های بزرگی در کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، چین، یونان، روسیه، ترکیه، چک و لهستان در ارتباط بوده و هم اکنون نیز ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کرده‌اند. در نتیجه این همکاری ها، قیمت ها در این منطقه چیزی بین 30 الی 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

 

ویژگی های مرکز خرید ساداراک

 

 

در مرکز خرید ساداراک بهترین کالاهای وارداتی از کشورهای خارجی به فروش می‌رسد، پس برای افرادی که حین سفر خود به باکو به دنبال خرید از فروشگاه هایی دارای اجناس باکیفیت می‌گردند، مرکز خرید ساداراک یکی از بهترین محل‌ ها برای گشت و گذار و خرید است.

 

 

در حال حاضر مرکز خرید ساداراک تبدیل به یکی از اصلی‌ ترین نقاط عمده فروشی در سرتاسر آذربایجان، گرجستان، داغستان و دیگر کشورهای منطقه شده است که باز هم تاکیدی بر اهمیت آن است.

travel...
ما را در سایت travel دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محبوبه bisungashtmehr بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 4 اسفند 1398 ساعت: 13:28